Cum să obții rezultatele pe care ți le dorești la școală – Partea a doua

Posted on Leave a commentPosted in Cum sa inveti, Performanta, Rezultate
  • Deși lumea crede că cei mai buni la școală sunt stabiliți în clasa a 9-a sau chiar mai devreme, există mulți elevi care sunt slabi atunci, dar se apucă serios de lucru în clasele mai mari.

    Mentalitatea rigidă, foarte prezentă în rândurile elevilor, îi face pe mulți să creadă că nu pot fi mai buni decât au fost încadrați în clasa a 9-a. Un rezultat slab la un moment dat nu poate indica altceva decât că mai este nevoie de muncă. Totuși, munca are nevoie de îndrumare.

    Voi povesti în continuare despre doi elevi:

    (more…)

    Despre frica de a întreba?

    Posted on 1 CommentPosted in Cum sa inveti
    frica  

    De multe ori când încep să predau unui colectiv nou de elevi, primele ore se desfășoară într-o liniște destul de mare. Lucrul ăsta e deranjant din mai multe motive. În primul rând mă simt ca și cum aș preda unei camere goale. În al doilea rând predarea nu se mai desfășoară cursiv deoarece mă întrerup la punctele pe care le consider importante și mă uit la elevi ca un detectiv încercând prin întrebări să-mi dau seama dacă toți au înțeles. E important să mă opresc atunci când există neclarități și nu când consider eu că trebuie accentuată o noțiune. Cred că ora ar trebui să decurgă mai degrabă ca o discuție între elevi și profesor în care profesorul vorbește 80% din timp.

     

    Lipsa interactivității e o problemă

     

    După câteva pregătiri, situația se remediază și elevii încep să pună întrebări și orele să fie interactive. Totuși sunt necesare multe încurajări până elevii încep să pună întrebări din proprie inițiativă.  Consider că lipsa interactivității de la multe cursuri e o problemă mare a orelor de la noi. Fără ca elevii să pună întrebări și să discute cu profesorul, ora nu se diferențiază cu nimic de un filmuleț văzut pe youtube sau de citirea lecției dintr-un manual.

     

    „Dacă pui o întrebare, lumea crede că ești prost”

    Mulți dintre noi credem că atunci când punem o întrebare, vom fi judecați de către ceilalți. Totuși ne bucurăm atunci când cineva pune o întrebare la care nu știm să răspundem. De cele mai multe ori întrebările puse de către ceilalți ne ajută să înțelegem lucrurile mai bine și de aici putem să tragem concluzia că și întrebările pe care le punem noi, îi ajută pe ceilalți.

    Mai mult, întrebând, memorăm informația mai bine. Gândindu-ne cum să formulăm întrebarea și explicând neclaritățile, creierul nostru accesează informația predată și o reține pentru o perioadă mai lungă. Pe lângă asta, de cele mai multe ori, informațiile predate se bazează pe noțiuni predate deja, deci dacă nu înțelegi o parte, sunt șanse mari să nu mai înțelegi nici continuarea.

    De obicei în clase se pun două feluri de întrebări: alea extrem de sofisticate (puse de cei din top 3 și la care restul se uită fără să înțeleagă mare lucru – și profesorii dau semnale că alea sunt întrebările bune) și cele puse de non-conformiști care sunt îndrăznețe dar nu prea au legătură cu materia. E normal ca profesorul să se bucure că elevii își doresc să știe mai mult, dar asta nu înseamnă că el nu se bucură că elevii vor să înțeleagă lucrurile de bază.

    Întrebările îl ajută și pe profesor

    Profesorul nu are cum să își dea seama tot timpul de lucrurile neclare. Deseori mi se întâmplă să mi se ceară explicații la lucruri pe care eu le consider simple, dar în urma întrebărilor, îmi dau seama că nu sunt chiar așa de simple pentru toată lumea. Fiecare generație e altfel și înțelege lucrurile diferit.

     

    Până acum întrebările nu au omorât pe nimeni

     

    Chiar dacă deseori simțim frica de a întreba, până la urmă, punând o întrebare nu ni se întâmplă nimic rău, nu ne mănâncă nimeni. Din contră, exista “riscul” de a înțelege lucrurile mai repede și de a avea mai puțin de lucrat acasă.

    Consider că trebuie să fim mai egoiști. Chiar dacă restul clasei a înțeles, profesorul e acolo ca să ne ajute pe toți să înțelegem, iar noi trebuie să ne dăm interesul în direcția asta și să plecăm cu lecția înțeleasă acasă. Nu e nimic greșit în a pune 10 întrebări atât timp cât întrebarea e la subiect. Cursurile și orele sunt făcute mai mult pentru cei care nu înțeleg, nicidecum pentru cei care prind repede.

    Vreau să-ți faci o listă cu ultimele 5 lucruri pe care le-ai întrebat și una cu ultimele 5 lucruri pe care nu le-ai înțeles și totuși nu ai întrebat.

    Este matematica din școală actuală?

    Posted on Leave a commentPosted in Matematica
    Pixar-Matematica
    Pixar-Matematica

    Dacă deschizi un manual de matematică vei găsi, pe lângă definiții, exemple sau teoreme, și numele unor matematicieni care au avut contribuții fundamentale. Rezultate importante poartă adesea numele lor.

    Unii dintre ei au trăit in Antichitate, precum Thales (c. 624 – c. 546 i.e.n), Pitagora (c. 570 – c. 495 i.e.n) sau Euclid (c. 300 i.e.n). Alții in Evul Mediu: Al-Khwarizmi (c. 780 – c. 850), din numele căruia provine cuvântul algoritm, sau Fibonacci (c. 1170 – c. 1250); iar cei mai mulți după anul 1600: Descartes (1596-1650), Fermat (1601-1665), Pascal (1623-1662), Newton (1643-1727), Euler (1707-1783), Lagrange (1736-1813), Gauss (1777-1825) sau Cauchy (1789-1857) numărându-se printre ei.

    Am enumerat câteva nume care apar mai des in școală pentru a avea în față un orizont temporal și pentru a sublinia contextul întrebării din titlu: Este actuală matematica din școală? Dezvoltată acum sute de ani, mai are ea astăzi vreo relevanță?

    La prima vedere pare că nu. S-au schimbat atât de multe în înțelegerea lumii, în cunoașterea științifică și în modul de viață al oamenilor încât ar fi surprinzător ca matematica care se învață în școală să nu se fi învechit. Însă ea nu e depașită și nici nu e mai puțin adevarată față de acum 200, 300 sau 1000 de ani, pentru că demonstrațiile pe care se bazează nu-și pierd validitatea.

    Mai mult, unele probleme care privesc noțiuni elementare, precum Marea Teoremă a lui Fermat din 1637 care a fost demonstrată în 1995 folosind un aparat matematic extrem de sofisticat, reprezintă subiecte importante în cercetarea de astăzi. De asemenea, numerele prime sunt în continuare un subiect intens explorat. Într-atât încât descoperirea unui nou număr prim a fost acum câteva săptămâni un subiect de știri, iar obținerea unui rezultat important a făcut vâlvă la sfarșitul lui 2014. Asta poate și pentru că de fiecare dată când introducem o parolă sau plătim online cu cardul, numerele prime sunt puse la treabă prin intermediul criptografiei.

    Numeroasele aplicații în diferite domenii păstrează actualitatea matematicii școlare. Dacă, de exemplu, ați văzut Toy Story, Cars sau alte animații realizate de Pixar, atunci ați văzut defapt cum pot fi aplicate geometria, trigonometria sau analiza matematică.

    Chiar dacă matematica s-a dezvoltat enorm în ultimele sute de ani, ceea ce învățăm în școală e punctul de pornire în dezvoltarea și înțelegerea noțiunilor mai avansate, ale căror aplicații apar pretutindeni în lumea de astăzi. Așa că, în postul viitor voi scrie despre astfel de aplicații ale matematicii pe care, uneori, nu le cunoștem destul.

    Cum să obții rezultatele pe care ți le dorești la școală – Prima parte

    Posted on Leave a commentPosted in Rezultate
    warcraft 3

    Cu siguranță mulți dintre elevi s-au jucat jocuri de strategie pe calculator. În ele începi cu câțiva omuleți. Pe ei îi pui să adune resurse și cu resursele începi să construiești clădiri. Clădirile îți dau acces la resurse mai avansate și la omuleți mai puternici. Pe măsură ce avansezi, îți construiești o bază tot mai puternică. Pe parcurs ești atacat de inamic, unii dintre omuleții tăi fiind omorâți. Totuși, dacă ajungi suficient de puternic, în final învingi inamicul.

    victorie

    Chiar dacă școala nu se aseamănă cu joculețul descris, din multe puncte de vedere ea funcționează pe același principiu. La început știi foarte puține. Pe măsură ce înveți, lucrurile învățate îți permit să înveți noțiuni mai avansate. Crescând în vârstă, știi tot mai multe lucruri. Aceste cunoștințe le folosești la proba de admitere la facultate. Odată intrat la facultate ajungi să înveți lucruri foarte avansate din domeniul tău. Între timp începi să-ți conturezi un scop și să îți faci un plan în legătură cu ce vrei să faci în viață și începi să-l pui în aplicare.

    fa-ti un plan

    Omuleții de la începutul jocului sunt cunoștințele cu care pornește fiecare om. Pe măsură ce le folosește, ele îi aduc cunoștințe mai multe și îl fac să progreseze. Luptele cu inamicii sunt provocările care apar pe parcursul școlii, iar omuleții omorâți sunt eșecurile. Chiar dacă pe parcursul jocului mor omuleți, în final ajungi să câștigi, ceea ce reprezintă împlinirea unui vis. La fel cum nu poți câștiga jocul fără efortul omuleților de la început, nici la școală nu poți termina clasa a 12-a fără să știi scrie și citi. Astfel muncind o perioadă lungă de timp, ajungi să știi lucruri foarte avansate comparativ cu ce știai când ai început clasa 1. Pe tot parcursul școlii, munca joacă un rol foarte important. Nu ai cum să înveți ceva nou fără să te străduiești puțin. Chiar dacă de multe ori nu ne dăm seama, pentru toate lucrurile pe care le știm am depus mult efort. Până să știm să scriem de mână, am umplut caiete cu liniuțe, bastonașe și ochiuri. De abia după un an sau doi am trecut de la caietele cu dungi orizontale și oblice la cele cu linii.

    caiet școală clasa 1

    Pe măsură ce trece timpul noțiunile pe care le învățăm sunt tot mai avansate și e foarte normal să necesite mai multă muncă. La fel cum în clasa 1 nu ne dădeam seama că citirea ne va ajuta să vorbim cu prietenii pe Facebook, nici pe urmă nu avem cum să știm ce vom clădi pe noțiunile avansate pe care le învățăm mai târziu în școală. De aceea e bine să nu neglijam lucrurile care au legătură cu domeniul pe care vrem să continuăm și să lucrăm cât mai mult pentru a fi buni la ele deoarece acestea ne vor asigura o meserie. În multe dintre cazuri munca nu e suficientă pentru a reuși ce ți-ai propus. Se poate ca după multe ore de învățat, să nu iei nota pe care ți-ai dorit-o. În partea a doua voi vorbi despre modul în care e bine să muncești

    10 motive pentru a învăța informatică

    Posted on Leave a commentPosted in Informatica

    1. Vei avea un loc de muncă asigurat. Cererea de forță de muncă în industria IT e foarte mare și depășește cu mult numărul absolvenților. Pe lângă asta se preconizează o creștere de până la 20% a numărului de programatori până in 2020. Pe lângă asta, locul tău de muncă e mult mai sigur. Avem deja automate care vând produse, roboți industriali și în curând vor ieși pe piață mașinile care se conduc singure. Din ce în ce mai multe meserii se automatizeaza, iar domeniul care le automatizează e programarea.

    (more…)

    10 motive să înveți la matematică

    Posted on 3 CommentsPosted in Matematica

    De multe ori, pe vremea când eram elev, ii auzeam pe colegi întrebând în ora de matematică “La ce mă ajută asta în viață?”. Cred că fiecare dintre noi ne-am pus întrebarea asta de câteva ori cât timp eram în școală. La o privire superficială poate părea un domeniu abstract și plictisitor. Totuși ea oferă multe satisfacții și beneficii celor care o învață. Am alcătuit mai jos o listă de motive pentru care e bine să înveți matematică.

    1. Vei ști cînd ești scos la tablă și vei avea note mari. Îți poate îmbunătăți relația cu părinții, iar ei vor avea mai multă încredere în tine.
    2. Vei putea să îți ajuți colegii care n-au înțeles la fel de bine, iar ei te vor aprecia și e posibil să-ți întoarcă favorul.
    3. Admiterea la facultate ți se va părea mult mai ușoară. Multe dintre facultăți au la admitere probă din matematică, deci dacă vrei să aplici la una din ele, oricum va trebui sa fii bun la asta.
    4. (more…)

    Bine ați venit pe LearnHouse!

    Posted on 3 CommentsPosted in Uncategorized

    Suntem un grup de tineri foarte pasionați și cu rezultate bune la matematică și informatică. Fiecare dintre noi avem peste un an de experiență în lucrul cu elevii de liceu și ne dorim să facilităm accesul elevilor la educație de calitate.

    Vom oferi cursuri interactive care să crească performanța elevilor, dar care să și încurajeze dezvoltarea de noi pasiuni și să ajute orientarea în cariera.

    Fiind principalele materii de bacalaureat la profilul real, acestea au o pondere mare la admitere, iar unele companii iau aceste rezultate in considerare la angajare. Pe lângă asta, matematica și informatica dezvoltă inteligența și formează un mod de gândire aplicat în multe domenii.

    Grupele pentru fiecare clasă vor fi structurate pe 3 nivele de dificultate:

    • începători
    • avansați
    • olimpiadă

    Sedintele vor dura 2 ore si vor avea loc în centrul Clujului, iar tariful va fi în funcție de nivelul de dificultate. Vă așteptăm să vă înscrieți!